Mindfulness Kids
W obecnych czasach, w których dominuje szybkie tempo życia, stres, natłok informacji, choroby cywilizacyjne, bardzo ważna jest równowaga emocjonalna, psychiczna i fizyczna.
Z badań psychologów społecznych i socjologów wynika, że w wieku szkolnym i dalej jako dorośli, nie radzimy sobie ze stresem i emocjami. Ostatni trudny czas pandemii, izolacji społecznej tylko nasilił problemy. Przeprowadzone badania z udziałem dzieci potwierdzają korzyści płynące z praktyki medytacji w szkołach dla czynników dobrostanu psychospołecznego, które dotyczyły takich kwestii jak: kontrola gniewu, samokontrola stanu nastroju, problemy społeczne, depresja, samoregulacja, zmęczenie, lęk, zaburzenia nastroju. Opisano też korzystne efekty cenione przez nauczycieli takie jak: umiejętności społeczno-emocjonalne, zdolności do działania pod presją czasu, zachowanie w klasie, nadpobudliwość, uwaga, umiejętności adaptacyjne.
Wywiady jakościowe przeprowadzone nad medytacją w programach w szkołach stwierdziły poprawę zdolności koncentracji, poczucia własnej wartości, poczucia spokoju, umiejętności kontrolowania zachowania pod wpływem stresu.
U dzieci i młodzieży istnieje duże zapotrzebowanie na strategie behawioralne, dzięki którym radziłby sobie ze stresującymi wyzwaniami życia codziennego. Dlatego serdecznie zapraszamy dzieci w wieku 7-12 lat. Korzyści, jakie będą miały z prowadzonych zajęć to nauczenie prostych technik pracy z ciałem, oddechem i umysłem ułatwiającym radzenie sobie ze stresem, wyzwaniami szkolnymi jak i życiowymi.
PLAN ZAJĘĆ:
– 20 min taniec 5-rytmów (wplecione elementy jogi)
– 15 min będziemy oddychać różnymi technikami
– 10 min będziemy ćwiczyć uważność w ciszy