Nadzwyczajny koncert fortepianowy podczas którego zabrzmi nowo odkryte arcydzieło – nieznany dotąd Walc Fryderyka Chopina. Tajemniczy utwór budzący największe emocje wśród melomanów! Na repertuar koncertu, poza sensacyjnie odnalezionym Walcem F. Chopina składają się również: urzekająca kameralistyka fortepianowa na 4 ręce, m.in. dzieła M.K. Ogińskiego, M. Szymanowskiej, J. Elsnera oraz odczytany przez nas z rękopisu polonez Amelii Ogińskiej.
Klaviduo
„Pani Magdalena i Pan Jerzy to młodzi, ale jakże dojrzali wirtuozi klawesynu. Instrument przed ich rękami nie ma żadnych tajemnic. Nad grającymi i klawesynem wytworzył się swoistego rodzaju klimat tamtych lat. Oni w swoim żywiole, a my zasłuchani i oczarowani. Chapeau bas, Czarodzieje!” Tak brzmiała recenzja koncertu promującego płytę w rodzinnym Grodkowie J. Elsnera (R. Wojnowicz). Zespół realizował w 2022 r. projekty w ramach programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego propagujące mało znaną muzykę polską. W ramach programu „Muzyczny ślad” artyści nagrali płytę współpracując z czołowym polskim wydawcą muzyki klasycznej: DUX. Debiutancki album zespołu „Joseph Elsner – Polonaises for four hands” jest pierwszą w historii polskiej fonografii płytą nagraną na klawesynie na 4 ręce. Album ten w 2023 r. wysłuchali melomani z aż 54 krajów! Płytę można było usłyszeć również w radiowej Dwójce.
Artyści wykonali serię koncertów „Józef Elsner – powrót mistrza” podczas których jako pierwsi zaprezentowali komplet jego klawesynowych dzieł na 4 ręce. Zespół dokonał współczesnej premiery najstarszego polskiego dzieła na 4 ręce – duo „Daphnis et Phillis” Bazylego Bohdanowicza (koncert online w ramach stypendium MKiDN „Kultura w sieci” w 2020 r.) Kolejną odkrytą przez Klaviduo zapomnianą „perłą muzyki polskiej” jest uznawany dotychczas za zaginiony Polonez c-moll Amelii Ogińskiej (odczytanie z rękopisu i nagranie w ramach stypendium MKiDN w 2022 r.). Repertuar Klaviduo to muzyka od XV w. przez dzieła barokowe, klasyczne aż do utworów współczesnych (w tym dzieła dedykowane artystom przez m.in. Ph. Czaplowskiego, J. Rabińskiego, R. Hylę). Artyści mają w swoim dorobku wystąpienia naukowe poświęcone zagadnieniom muzyki polskiej podczas krajowych i międzynarodowych sesji i konferencji naukowych, współczesne premiery utworów oraz prawykonania. W swojej działalności pokazują bogactwo brzmienia i możliwości wykonawcze jakie daje klawesyn, który często jest postrzegany stereotypowo i kojarzony głównie z muzyką dawną.
Magdalena Bąk – Absolwentka Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie klawesynu prof. Ewy Piaseckiej oraz Hochschule für Musik und Theater Leipzig w klasie prof. Nicholasa Parle’a. Stypendystka MKiDN (2020, 2022). Prowadzi działalność pedagogiczną, koncertową oraz naukową. Stypendystka Piccola Accademia di Montisi we Włoszech, półfinalistka Prix Annelie de Man 2021 w Amsterdamie. W 2024 roku uhonorowana za działalność kulturalną statuetką oraz tytułem Laureatki w konkursie „Polka XXI w.”. Autorka artykułów oraz referatów wygłoszonych na międzynarodowych i ogólnopolskich konferencjach naukowych. Jurorka konkursów muzycznych (m.in. Ogólnopolski Festiwal Muzyki Dawnej w Leżajsku) oraz pedagog kursów (m.in. Letnia Akademia Suzuki w Europejskim Centrum Muzyki K. Pendereckiego w Lusławicach). Założyła klasę klawesynu w ZSM I i II st. w Rudzie Śląskiej. Ma na swoim koncie prawykonania utworów, nagrania oraz występy na międzynarodowych i ogólnopolskich festiwalach.
Jerzy Michał Wardęski – Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie klawesynu prof. Urszuli Bartkiewicz i dr Doroty Zimnej. Stypendysta MKiDN (2022), wykładowca LKMMD oraz juror konkursów (m.in. Ogólnopolski Festiwal Muzyki Dawnej w Leżajsku). Jako pianista i klawesynista współpracował m.in.. z Filharmonią Narodową w Warszawie czy Filharmonią Śląską. Promował polską muzykę klawesynową – m.in. w ramach 100 działań na 100-lecie niepodległości (2018) oraz programu Mobilni w Kulturze (2021). Prowadzi działalność koncertową, pedagogiczną i naukową. Autor wystąpień podczas krajowych i międzynarodowych sesji i konferencji naukowych, Jako pierwszy zarejestrował grając na instrumencie historycznym wszystkie polonezy M.K. Ogińskiego. Ma na swoim koncie prawykonania współczesnych utworów jak i współczesne premiery dawnych dzieł polskich kompozytorów. Realizuje koncerty i projekty popularyzujące polską twórczość. Koncertuje w kraju i za granicą.