Oczekiwane rezultaty zajęć:
- Nauczenie korzystania z co najmniej 3 programów: Unity (silnik do tworzenia gier), Visual Studio (program do pisania kodu) i Github (program do tworzenia kopii zapasowych i zarządzania długoterminowych projektów).
- Poznanie historii gier komputerowych. Studenci poznają historię powstania najciekawszych gier, firm produkujących gry i ich twórców.
- Stworzenie kilku gier na podstawie klasycznych gier, jak np.: Space Invaders, Tetris, Pac-Man, etc.
- Nauczenie studentów różnych wzorców projektowych, jak np.: Singleton lub Obserwator.
- Po pewnym czasie wzięcie udziału w “game jamie”, czyli konkursie na zrobienie gry w krótkim czasie (np. 48 godzin).
- Nauczenie grupowej pracy twórczej i programistycznej. Pokazanie sposobów poszukiwania partnerów do realizacji gier na całym świecie, bez żadnych ograniczeń terytorialnych i narodowościowych.
- Stworzenie własnej gry i wydanie jej w serwisie itch.io.
Prowadzący: Nazywam się Antoni Gudejko i zapraszam was na kurs, w którym nauczę krok po kroku, jak tworzyć w rzeczywistym świecie gry zrodzone w wyobraźni. Od dziecka fascynował mnie świat gier komputerowych. Najpierw tworzyłem różne proste gry na papierze, dla moich bratanków. Później zacząłem uczyć się programowania w Pałacu Kultury. Jako szkołę średnia wybrałem liceum przy Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych. Po drugim roku przeniosłem sie do Cambridge, do Cambridge Regional College, gdzie była klasa tworzenia gier komputerowych zwana „Level 3 Games Development”. Brytyjscy nauczyciele skłonili mnie do kontynuowania nauki w tej dziedzinie. Przez 4 lata studiowałem w Cambridge w Anglia Ruskin University na wydziale Computer Games Development (Computing). W 2021 roku skończyłem studia z tytułem Bachelor of Science. W międzyczasie współpracowałem z brytyjską firmą Inkle (Heaven’s Vault) i warszawską firmą Reikon (Ruiner). Tworzenie gier, nawet jeżeli jest czasem stresujące, daje mi dużo satysfakcji- zwłaszcza w momencie zakończenia prac. Takimi doświadczeniami też chcę się podzielić. Stworzyłem kilka gier. Pracuję nad kolejnymi- indywidualnie, oraz w międzynarodowych zespołach. Jeżeli chcesz poznać podstawy programowania gier, pracy w twórczym zespole, interesuje cię historia gier komputerowych i chcesz wiedzieć, jak zostać ich twórcą – zapraszam na zajęcia do Terminalu Kultury.