Drogi Wokalisto,
zapraszamy Cię na wyjątkowe warsztaty stworzone, aby wspierać wokalistów w swobodnym wyrażaniu siebie poprzez śpiew, wykorzystując do tego Twoje
naturalne potencjały. 
Dwudniowe warsztaty dla wokalistów 16 +, na których zdobędziesz teoretyczną i praktyczną wiedzę oraz umiejętności, poznasz konkretne techniki i narzędzia, które będą wspierać Cię na ścieżce rozwoju wokalnego. Życie wokalisty to nie tylko światła reflektorów, radość, duma i oklaski – jest to równolegle umiejętność radzenia sobie z oceną, krytyką, stresem, wstydem czy perfekcjonizmem. Śpiew to oddech, to nasze ciało i umysł. Śpiew to nasze serce i emocje. I dlatego tak ważna jest integracja i zrozumienie wszystkiego, aby budować wokalne „ja”, dlatego tak ważna jest praca nad głosem zewnętrznym oraz wewnętrznym.

A obszary i tematy wokół których będziemy się poruszać to między innymi:
✅ Jak stawiać granice sobie samemu i otoczeniu tak, aby budować dobrostan i bezpieczeństwo emocjonalne?
✅ Na czym polega zdrowa samodyscyplina, konstruktywna krytyka, czyli co oznacza dobrze siebie traktować?
✅ Czucie dźwięku w ciele w poszczególnych rejestrach.
✅ Oddech przeponowo-żebrowy na rozluźnionej miednicy.
✅ Rozpoznawanie swoich mocnych i słabych stron w śpiewie .
✅ Diagnozowanie przekonań na temat Twojego głosu.
✅ Ustalanie swoich wartości.
✅ Sam stworzysz swój Indywidualny Plan Rozwoju Wokalnego.

„Bycie dobrym dla siebie to konkretna umiejętność. Bycie dobrym dla siebie jest dość proste, ale niestety nie jest łatwe. Bycie dobrym dla siebie nie oznacza pobłażliwości, czy braku dobrze rozumianej samodyscypliny, czyli takiej która nas nie krzywdzi. Generalnie bycie dobrym dla siebie to nie pobłażanie sobie i lenistwo, ale przede wszystkim nie krzywdzenie siebie i nie pozwalanie, aby ktoś inny nas krzywdził. To respektowanie własnych limitów, ograniczeń, bazowanie na naturalnym potencjale i rozwijanie na bazie tego konkretnych kompetencji i umiejętności w zgodzie ze sobą. To wszystko wymaga dużej samoświadomości siebie, kontaktu ze sobą, ale też konkretnych umiejętności. W przypadku zawodów artystycznych, zwłaszcza muzyków, wokalistów, tancerzy, edukacja, jak i kariera zawodowa często naznaczona jest dużą dawką negatywnego stresu, wszechobecnej presji i auto presji, napięcia, trudnych emocji, ale także różnego rodzaju sytuacji i zachowań opresyjnych i  przemocowych. Aby zachować zdrowie, zarówno emocjonalne, psychiczne, jak i fizyczne oraz aby naprawdę czerpać radość z tego, co robimy zawodowo, warto wiedzieć, ze do tego nie zaprowadzi nas ścieżka nadmiarowych i nieadekwatnych wymagań, zbyt silnej i toksycznej auto presji, auto krytyki, czy też narzędziowego a tym samym opresyjnego traktowania siebie, swojego organizmu, własnego ciała. Bycie dobrym dla siebie, to zdolność do auto empatii, szacunek dla własnych możliwości, potencjału, ale także a może przede wszystkim znajomość własnych limitów, ograniczeń, umiejętność stawiania granic sobie i światu, regeneracji i odpoczynku – to właśnie sposób na równowagę, zdrowie i długofalową satysfakcję oraz spełnienie w życiu zawodowym i prywatnym, zwłaszcza w świecie artysty. „
Krzysztof Kaluta

DZIEŃ 1.

  1. Co oznacza bycie dobrym i empatycznym dla siebie ? Dlaczego to jest tak ważne w naszym życiu zawodowym i prywatnym ? Ja ćwiczyć bycie dobrym i empatycznym dla siebie ?
  2. Sytuacje stresowe w sytuacjach edukacji i zawodowych wokalisty: 
    a. Edukacja jako źródło nawyków opresyjnych i przemocowych wobec siebie (auto presja, silna autokrytyka, brak przestrzeni wewnętrznej, tolerancji i samoakcpetacji).
    b. Słaba znajomość siebie: swojego potencjału i ograniczeń – swoich cech psychologicznych – jako źródło frustracji i niezadowolenia oraz porażek.
    c. Różnego rodzaju sytuacje zawodowe prowokujące do nadużywania siebie oraz realne sytuacje przemocowe ze strony otoczenia, jako źródło stresu, frustracji i przemęczenia.
  3. Jak stawiać granice sobie samemu i otoczeniu tak, aby budować dobrostan i bezpieczeństwo emocjonalne ?
  4. Na czym polega zdrowa samodyscyplina, konstruktywna krytyka, czyli co oznacza dobrze siebie traktować ?
  5. Model efektywnego zarządzania energią osobistą, jako narzędzie prowadzące do dobrego samopoczucia i zadbania o siebie:
    a. Pełen cykl energetyczny – mobilizacja, odprężenie i regeneracja. Co oznacza respektowanie wszystkich trzech faz cyklu.
    b. Zdrowe odreagowanie napięcia i stresu, jako podstawowy sposób na metabolizowanie napięcia i warunek odprężenia oraz dobrej regeneracji.
    PRZERWA OBIADOWA
  6. Techniki wyciszenia i relaksu, czyli uruchamianie i wzmacnianie układu przywspółczulnego a wyciszanie współczulnego (odpowiedzialnego za mobilizacje i stres):
    a. Techniki oddechowe – świadomy oddech przeponowy jako podstawa.
    b. Techniki relaksacji i odpoczynku.
    c. Medytacja uważności (mindfulness) – czym różni się od relaksacji i jakie są korzyści płynące z jej praktykowania.
  7. Połączenie i kontakt z własnym ciałem jako podstawowa kompetencja w radzeniu sobie z emocjami, stresem oraz w byciu dobrym i empatycznym dla siebie:
    a. Krótka medytacja współczucia i empatii (compassion)
    b. Sposoby na połączenie z ciałem (m. in. bodyscanning).
    c. Techniki gruntujące i wzmacniające obecność oraz poczucie pewności i osadzenia w sobie (w ciele).
    d. Medytacja z dźwiękiem i/lub z głosem.
    Metodologia warsztatów:
    • Interaktywny wykład
    • Dyskusja i omawianie w dużej grupie
    • Indywidualne ćwiczenia
    • Ćwiczenia w podgrupach (w parach)
    • Analiza konkretnych przypadków z życia zawodowego uczestników (case study).

DZIEŃ 2.

  1. Oddech przeponowo-żebrowy na rozluźnionej miednicy. Przepona – fakty i mity. Jak efektywnie zarządzać oddechem.
    a. wdech-wydech
    b. sposoby na wydłużanie fazy wydechu
    c. metody wzmacniające prawidłowe podparcie dźwięku
  2. Bądź przy sobie! Pewność siebie oparta na Twoich wartościach. Przekonania, jako wgrane z otoczenia wzorce i ideały do których dążymy idąc wokalną ścieżką. Jak rozróżnić, które są wspierające, a które nie, które są Twoje, a które nie?
    a. o technikach rozpoznawania i eliminacji
    b. sposoby porządkowania własnych przekonań
    c. diagnozowanie własnych wartości
  3. Na drodze wyjścia z perfekcjonizmu, czyli jak cieszyć się własnym głosem i śpiewaniem. Moje mocne i słabe strony w śpiewie. Śpiewam dobrze albo źle to duże uogólnienie, ponieważ śpiewanie kryje w sobie wiele obszarów, które mogą być Twoją mocną lub słabą stroną. I nie musisz być bardzo dobry/dobra we wszystkich tych obszarach, aby dobrze śpiewać.
    a. narzędzia do indywidualnej pracy
    b. metody tworzenia Indywidualnego Planu Rozwoju Wokalnego
    c. wyznaczanie celów
  4. Czucie dźwięku w ciele w danym rejestrze – ćwiczenia z akompaniamentem pianina.
    a. metody swobodnej emisji głosu w Twojej naturalnej skali
    a. techniki na rejestr piersiowy
    b. techniki na rejestr głowowy
    c. techniki na łączenie rejestrów
    PRZERWA OBIADOWA
  5. Poprawna i zdrowa emisja głosu. Treningi wokalne, a rozgrzewka wokalna. Czym się różnią i jaka jest ich wartość. Ćwiczenia z akompaniamentem pianina.
    a. O doborze ćwiczeń i repertuaru.
    b. Sposoby wydobywania naturalnego brzmienia.
    6.Występy indywidualne na przygotowanym materiale. Ćwiczenia z mikrofonem.
    a. Sposoby radzenia sobie ze stabilnym postawieniem, utrzymaniem/wyprowadzeniem dźwięku.
    b. Metody na spójność brzmieniową i wyrównanie samogłosek.
    c. … i nie tylko – w zależności od potrzeb grupy.
  6. Podsumowanie i zakończenie warsztatów.

Metodologia warsztatów:
• Interaktywny wykład.
• Dyskusja i omawianie w dużej grupie.
• Ćwiczenia indywidualne przy akompaniamencie pianina.
• Ćwiczenia grupowe przy akompaniamencie pianina.
• Analiza konkretnych przypadków z życia zawodowego uczestników (case study).
• Analiza na konkretnym materiale muzycznym (case study).
Jeżeli zastanawiasz się:
✅ czy masz talent wokalny
✅ jak budować spokój i pewność siebie
✅ jak polubić swój głos
✅ jak radzić sobie z krytyką innych
✅ jak uporządkować swoje przekonania i wartości
✅ jak lepiej zapanować nad stresem i tremą
✅ jak poszerzyć swoje horyzonty
… to te warsztaty są dla Ciebie

DZIEŃ 1.
Prowadzący: Krzysztof Kaluta
Psycholog, psychoterapeuta, psychotraumatolog, leadership & executive coach. Indywidualnie pracuje z osobami dorosłymi, młodymi dorosłymi oraz z młodzieżą w wieku 16-19 lat. Dużą część jego klientów stanowią osoby pracujące w dużych firmach międzynarodowych (managerowie), lekarze a także artyści (głównie muzycy). Od wielu lat współpracuje z Instytutem Psychoimmunologii w Warszawie – jest członkiem zespołu kierowanego przez Wojciecha Eichelbergera). Współpracuje także z ośrodkiem psychoterapii Wolna Ławka w Warszawie, a także z Instytutem Zarządzania w Ochronie Zdrowia (IZWOZ) przy Uczelni Łazarskiego w Warszawie, jako kierownik Centrum Psychoprofilaktyki Stresu i Wypalenia Zawodowego.Prowadzi Fundacje Psychoprofilaktyki i Psychologii Zdrowia Otwarty Umysł Otwarte Serce. Od ponad 25 lat pracuje jako psycholog, konsultant organizacji, coach, trener. Przez ten czas realizował projekty doradcze, coachingowe i szkoleniowe dla wielu firm i korporacji międzynarodowych a także liczne projekty psychoedukacyjne i szkoleniowe dla środowiska medycznego (lekarzy, pielęgniarek i położnych, studentów uczelni medycznych). Aktualnie koncentruje się na problematyce zdrowia emocjonalnego i psychicznego, redukcji stresu i profilaktyki zdrowia i wypalenia zawodowego oraz mobbingu i zachowań przemocowych w miejscu pracy. Jest autorem modelu oraz zajęć warsztatowych i cochingowych, bazujących na nim z zakresu komunikacji i kontaktu z drugą osobą w sytuacjach stresowych, trudnych emocjonalnie, w sytuacji konfliktu, także radzenia sobie z manipulacją i zachowaniami przemocowymi: „Trudne rozmowy, trudne relacje” oraz „Jak dbać o własne zdrowie i bezpieczeństwo emocjonalne”.
Pasjonat ruchu i pracy z ciałem, sztuk walki, medytacji i amatorskiego muzykowania (gitara elektryczna, perkusja).

DZIEŃ 2.
Prowadząca: Joanna Chaba
Wokalistka, trenerka wokalna, autorka tekstów i muzyki, wykładowca w Autorskiej Szkole Muzyki Rozrywkowej i Jazzu im. Krzysztofa Komedy w Warszawie, autorka przekazów medialnych. Twórczyni projektu WokArtysta – Rozwój Osobisty Wokalisty. Z wielką pasją oddaje się jednocześnie podróżom, psychologii oraz rozwojowi osobistemu. Urodziła się w Łowiczu, a lata dzieciństwa spędziła na łowickiej wsi – Kocierzew – otoczona muzyką i sztuką ludową. Na scenie zadebiutowała jako 6 latka na Festiwalu Piosenki Angielskiej, gdzie została wyróżniona. Edukację muzyczną rozpoczęła w 1996 r. w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie w klasie fletu i saksofonu (dodatkowo na zajęciach z piosenki klasycznej) uzyskując dyplom I st. na wydziale instrumentalnym. W 2009 r. ukończyła Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, broniąc prace naukowe w Instytucie Kultury Polskiej. W 2014 r. została absolwentką Wydziału Wokalnego Autorskiej Szkoły Muzyki Rozrywkowej i Jazzu II st. im. Krzysztofa Komedy w Warszawie. Laureatka: I Nagrody na „Konkursie Piosenki Kabaretowej im. Jeremiego Przybory” SDK 2012 r. Nagrody Specjalnej od rodziny Jeremiego Przybory na XI „Stacji Kutno” w 2013 r. I Nagrody w Konkursie „Piosenka jest dobra na wszystko” OKO 2014 r. Od 2012 r. w ramach własnego studia zrealizowała wiele projektów krajowych i międzynarodowych m. in. w Tunezji, Meksyku, Gruzji oraz na Martynice.

Koszt: 720 zł za dwa dni warsztatowe

Prowadzący: Joanna Chaba
Kiedy:
sobota / 10:00-18:00
niedziela / 10:00-18:00
Grupa: 12 osób / wiek 16+
Gdzie: sala 50
Koszt: 720 zł/dwudniowe warsztaty
Daty: 03.02.2024; 04.02.2024

ZAPISY:

03.02.2024; 04.02.2024 
zapisz się

Uczestnika zajęć obowiązuje REGULAMIN UCZESTNICTWA W ZAJĘCIACH TKG
Instrukcja korzystania z portalu STREFA ZAJĘĆ
Ważne!
Prosimy o terminowe wnoszenie opłat – do 5. dnia każdego miesiąca przez strefazajec.pl lub przelewem w tytule wpłaty:
imię, nazwisko uczestnika, miesiąc lub okres, za który jest wnoszona opłata oraz rodzaj zajęć – zgodny z oficjalną nazwą obowiązującą w Terminal Kultury Gocław
Wpłaty przelewem należy dokonać na konto:
Nr konta bankowego: 88 2490 0005 0000 4530 4375 2288
Centrum Promocji Kultury w Dzielnicy Praga Południe
Wpłaty gotówkowe w kasie TKG
poniedziałek, środa, piątek 9.00 – 17.00 | wtorek, czwartek 11:00 – 19:00