BAGAŻ FILMOWY: Łukasz Maciejewski przedstawia!

Ładowanie wydarzenia
BAGAŻ FILMOWY: Łukasz Maciejewski przedstawia! Maria Pakulnis oraz film pt. Johnny

 

Bagaż

Maria Pakulnis – aktorka filmowa, teatralna, telewizyjna. Absolwentka warszawskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej. Za swe artystyczne dokonania wielokrotnie wyróżniona nagrodami : nagrodą im. Zbyszka Cybulskiego, nagrodą aktorską na MFF w Taorminie,  Brązowymi Lwami na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdańsku , Złotym Ekranem. Laureatka Wielkiego Splendora – Nagrody Teatru Polskiego Radia oraz nagrody za kreację aktorską na Festiwalu Dwa Teatry w Sopocie (2018r.). Współpracowała z najważniejszymi reżyserami: T. Konwickim („Dolina Issy), K.Kieślowskim ( „Bez końca”, „Dekalog III”), J. Zaorskim ( „Jezioro Bodeńskie), A. Domalikiem („Zygfryd) , M.Gronowskim („Weryfikacja”).  Stworzyła całą galerię kobiecych postaci, choć najczęściej jest obsadzana w rolach atrakcyjnych, pewnych siebie i silnych kobiet. Zagrała niezapomniane role w „Obywatelu Piszczyku”,„Konsulu”, „Pożegnaniu jesieni”, „Pajęczarkach” . Wystąpiła w ponad  40 spektaklach Teatru Telewizji m.in. w „Mahagonny”, „Chorobie młodości”, „Łuku Triumfalnym” , „Sprawie Stawrogina”, „Słowie honoru”  K. Zaleskiego, „Wilku stepowym” T. Kotlarczyk,„Pierwszym września” K. Langa, „Domu kobiet” W. Saniewskiego, „Victorii” E. Pytki. Telewizyjnej publiczności znana ze znakomitej roli Nadieżdy Tumskiej w  serialu „Ekstradycja”, jak również z innych produkcji tj.  „Psie serce”, „Siostry, „Wiadomości z drugiej ręki”, „Nad Rozlewiskiem”, „Powiedz Tak”, „Leśniczówka”. W trakcie swojej kariery związana z teatrami warszawskimi: Współczesnym, Dramatycznym, Sceną Prezentacje, Ateneum, Teatrem Polonia i Komedia. Współpracowała również z Teatrem Dramatycznym w Białymstoku. Przez lata pracy na deskach teatru stworzyła wiele interesujących kreacji w bardzo zróżnicowanym repertuarze. Pracuje także w Teatrze Polskiego Radia.

BagażProwadzący Łukasz Maciejewski – filmoznawca, krytyk filmowy i teatralny, kurator i organizator festiwali, pedagog, autor książek. Wieloletni wykładowca na Wydziale Aktorskim Szkoły Filmowej w Łodzi. Dyrektor pięciu festiwali filmowych w Polsce: m.in. „Kina na Granicy” w Cieszynie, „Grand Prix Komeda” w Ostrowie Wielkopolskim, „Wajda na Nowo” w Suwałkach. Kurator programowy festiwalu Tofifest w Toruniu. Członek Europejskiej Akademii Filmowej, Polskiej Akademii Filmowej, Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych FIPRESCI, Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Teatralnych, dwukrotny laureat Nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, czterokrotnie nominowany do tej nagrody. Laureat „Złotej Róży”, „Uskrzydlonego”, „Dziennikarskiej Weny”, „ArtKciuka”, medalu województwa małopolskiego „Polonia Minor” oraz orderu „Zasłużony dla Kultury Polskiej”. Współpracuje z wieloma czasopismami i portalami. Autor lub współautor ponad trzydziestu publikacji książkowych, m.in. „Przygoda myśli. Rozmowy obok filmu”, „Wszystko jest lekko dziwne. Jerzy Radziwiłowicz w rozmowie z Łukaszem Maciejewskim”, „Aktorki. Spotkania”, „Aktorki. Portrety”, „Aktorki. Odkrycia”, „Flirtując z życiem. Danuta Stenka w rozmowie z Łukaszem Maciejewskim”, „Krystian Lupa, Łukasz Maciejewski, Koniec świata wartości. The end of the world of values”, „Wpadnij, to pogadamy… Krzysztof Orzechowski w rozmowie z Łukaszem Maciejewskim”. W 2022 roku otrzymał pierwszą w historii Nagrodę „Klaps” dla krytyka filmowego roku.

Johnny to oparta na prawdziwych wydarzeniach historia, która wzrusza i inspiruje. Opowiedziana z perspektywy podopiecznego Jana Kaczkowskiego, Patryka Galewskiego – chłopaka, który nie miał łatwego startu w życiu. Patryk włamuje się do domku w małym mieście. Wyrok sądu nakazuje mu prace społeczne w puckim hospicjum, gdzie poznaje niezwykłego ks. Jana Kaczkowskiego. Duchowny angażuje młodych chłopaków z zawodówki, na pozór twardych buntowników, w pomoc śmiertelnie chorym. W swojej pracy skupia się na bliskości, czułości i walce o relacje z drugim człowiekiem. Uczy empatii. A czyni to z hurtową ilością humoru, czym zyskuje ogromną popularność. Niedługo później Jan sam staje się pacjentem swojego hospicjum. Patryk zostaje postawiony w sytuacji, która zmieni całe jego życie


BILETY

Przejdź do góry